گردآوری و تدوین گزارش برنامه ها و عملکردها و فعالیت های سازمان به منظو ربرنامه ریزی، اطلاع رسانی به مسئولان و مردم و انعکاس آن در رسانه ها
جمع آوری پیشنهادات و انتقادات مردم و کارکنان در خصوص عملکردها و فعالیت های سازمان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هر چه موثر تر در بهبود جریان امور سازمان- برقراری ارتباط دو سویه ارباب رجوع و همکاران با مدیران و مسئولان
تدارک و تمهیدات لازم برای پاسخگویی و راهنمایی ارباب رجوع(پاسخگویی به تماس های تلفنی-پیامگیر، صندوق پستی، صندوق پیشنهادات، و وب سایت و.....)
اطلاع یابی از افکار عمومی در کنار اطلاع رسانی و تاثیر پذیری از افکار عمومی در کنار تاثیر گذاری برآنها (تحلیل محتوای مطبوعات و رسانه ها و تحلیل تماس ها و مکاتبات مردمی از داخل و بیرون از سازمان)
انتشار اطلاعیه و تهیه موارد انتشاراتی به منظور معرفی سازمان
پوشش تصویری مراسم و رویدادها، تهیه آرشیو عکس و تصویر از سازمان و طرح ها و برنامه ها
تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران به منظور هدایت و توسعه بهداشت روانی در محیط کار (امنیت فکری)